dnes je 29.3.2024

Input:

Výklad požadavků normy ISO 9001:2015: 5 Vůdčí role (vedení)

22.2.2022, , Zdroj: Verlag Dashöfer

501
Výklad požadavků normy ISO 9001:2015: 5 Vůdčí role (vedení)

Ing. Monika Becková

V této lekci si projdeme Kapitolu 5 normy ISO 9001:2015. Skládá se z celkem tří ucelených článků. Součástí  kapitoly 5 je odpovědnost vedení, zaměření na zákazníka a ustanovení týkající se politiky kvality.

Kapitola 5 má tedy následující části:

5.1 Vůdčí role a závazek (vedení a závazek)

Tento článek se věnuje jednak managementu organizace a jeho závazku k systému managementu kvality obecně, a jednak jeho zaměření na zákazníka.

5.1.1 Vedení a závazek pro systém managementu kvality  

Vrcholové vedení musí:

Prokazovat svou vůdčí úlohu a závazek s ohledem na systém managementu kvality:

  • přijetím odpovědnosti za efektivnost systému managementu kvality;

  • zajištěním, že jsou stanoveny politika a cíle kvality a že jsou v souladu se strategickým zaměřením a kontextem organizace (politika má pouze odpovídat záměrům – viz čl. 5.3 Politika kvality);

  • zajištěním, že politika kvality je v rámci organizace sdělována, chápána a aplikována (toto ustanovení je součástí čl. 5.3 Politika kvality);

  • zajištěním integrace požadavků na systém managementu kvality do podnikových procesů;

  • propagováním povědomí o procesním přístupu;

  • zajištěním, že jsou k dispozici zdroje potřebné pro systém managementu kvality;

  • komunikováním o důležitosti efektivního managementu kvality a dosažením shody s požadavky na systém managementu;

  • zajištěním toho, že systém managementu kvality dosahuje svých zamýšlených výsledků;

  • zapojením, nasměrováním a podporováním osob, aby přispívaly k efektivnosti systému managementu kvality;

  • propagováním neustálého zlepšování;

  • podporováním ostatních relevantních manažerských

Nahrávám...
Nahrávám...