Česká agentura pro standardizaci ocenila osobnosti, které přispěly k rozvoji a popularizaci standardizace, i autory studentských prací na slavnostním udílení ocenění Vladimíra Lista.
3.12.2024, Zdroj: ÚNMZ
Česká agentura pro standardizaci ocenila osobnosti, které přispěly k rozvoji a popularizaci standardizace, i autory studentských prací na slavnostním udílení ocenění Vladimíra Lista.
Další ročník Národních cen České republiky zná své vítěze
26.11.2024, Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Ve čtvrtek 21. listopadu 2024 se v Hlavním sálu Valdštejnského paláce Senátu Parlamentu ČR uskutečnil 24. ročník slavnostního předávání Národních cen kvality České republiky. Ocenění byla udělena za kvalitu, společenskou odpovědnost i v kategorii rodinného…
INDUSTRY 4.0: Vize jsou důležité, podstatnější je ale vložit do práce srdce
8.8.2024, Zdroj: Vše o průmyslu
QPAG patří ke členům průmyslového klastru INDUSTRY CLUSTER 4.0. INDUSTRY CLUSTER 4.0, z.s. je významný spolek strojírenských a technologických firem převážně z Jihomoravského kraje, sdružených za účelem posilování své konkurenceschopnosti a inovačních aktivit,…
VDA Management znalostíZáznamGarance
14.6.2024, Verlag Dashöfer, Délka videa: 01:25:03
, Zdroj:Lessons Learned definuje pojem Management znalostí a má podpořit organizace při cíleném zavádění konkrétních minimálních požadavků na trvalé využívání získaných zkušenosti (poznatky) pro zlepšení. 
Z dlouhodobého hlediska je schopnost organizace učit se…
Dovednosti mezikulturní komunikaceGarance
6.6.2024, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Jak se vypořádat s obtížným chovánímGarance
15.11.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Několik jednoduchých (ale ne snadných) zásad, jak se vypořádat s obtížným chováním
Konflikt je normálním a přirozeným jevem vzájemné interakceGarance
1.11.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Náklady na řešení konfliktů jsou zanedbatelné ve srovnání s náklady na ponechání konfliktů bez řešení.
Mediace v komunikaciGarance
19.10.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V pokračování našeho seriálu o komunikaci se nyní zaměříme na mediaci a jak zvládat nepříjemné nebo až obtížné chování na pracovišti
SP ČR na Sněmu ocenil nejúspěšnější firmy i osobnosti byznysu
17.10.2023, Zdroj: Svaz průmyslu a dopravy ČR
Svaz průmyslu a dopravy ČR na svém Sněmu na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně i letos ocenil významné zástupce českého průmyslu. Do Galerie osobností průmyslu vstoupil Pavel Brůžek, někdejší generální ředitel a předseda představenstva Lučebních závodů…
Průvodce eskalací - obecněGarance
5.9.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Mnoho firem má definován mechanismus eskalace, ale v případě, kdy eskalace opravdu nastane, ne vždy je využitý, popřípadě není využitý efektivně. Mnozí používají taktiku vyhýbání se ze strachu z konfliktu. Jiní přehnaně reagují na každý vzniklý problém. Oba…
Jak komunikovat při náročných situacíGarance
23.8.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V úvodním článku o komunikaci jsme si uvedli, co všechno je možné udělat pro správný průběh komunikace. Jak máme být otevření, přímí, dát na stranu ego, zapojit empatii, a především být a zůstat v neutralitě. To je asi to zásadní. …
Pravidla a tipy při komunikaciGarance
26.7.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V dnešním příspěvku se podíváme na možnosti či pravidla a tipy, které nám umožní si
Vše tkví v drobných detailech
29.3.2023, Zdroj: Vše o průmyslu
Díky malým úpravám se minimalizuje výskyt zablokování dopravníků.
Podpora inovací díky sladění lidských zdrojů a technologiíGarance
20.6.2022, Zdroj: Vše o průmyslu
Prezidentka společnosti Rockwell Automation pro oblast EMEA Susan Gonzalesová uvažuje, jak podpořit zaměstnance během přechodu do digitálního světa.
Zaměřte se na lidi a dosáhněte maximální efektivity procesůGarance
3.5.2022, Zdroj: Řízení a údržba průmyslového podniku
Usilujte o nalezení rovnováhy mezi lidmi a technologiemi a optimalizujte tak provozní činnosti v podniku.
Jak přežít eskalaci, nebo jakoukoliv pracovní vyhrocenou situaci?Garance
21.1.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Možná už jste to také zažili anebo zažíváte. Řešíte sled nepříjemných událostí v práci, může to být zákaznická reklamace, více reklamací, zákaznické audity anebo jiné eskalace či nepříjemné dny, plné problémů, které je třeba…
Jak přežít vyhazov od šéfa?Garance
13.1.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Možná to někteří máte již za sebou. Pracujete na různých pozicích, já třeba byla manažerka kvality menší výrobní firmy. Poslední čtyři, pět měsíců tehdy před asi 17 lety bylo pracovně krušných, dá se říct, co den to výzva a já bojovala. Měli jsme tři velké…
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 12. lekceGarance
23.9.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Vzpomeňte si na úvahu číslo 2, kde jsme se zamýšleli nad tím, co udělat, aby náš tým zvládl mimořádnou práci v termínu. Určitě jste si všimli, že některé položky na výběr vaší akce jsou laděny výrazně pozitivně - slibují odměnu, kladný požitek. Ostatní jsou…
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 11. lekceGarance
16.9.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 10. lekceGarance
9.9.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V této kapitole pochopíme a naučíme se používat několik jednoduchých technik vedoucích k maximálnímu využití potenciálu svých spolupracovníků.
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 9. lekceArchiv
2.9.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Systém protikorupčního managementu dle ISO 37001:2016Garance
27.8.2020, s-cope
, Zdroj:Korupce je fenomén provázející nás asi od nepaměti. Každopádně se shodneme, že je hrozbou jak pro firmu samotnou, tak pro národní hospodářství jako celek.
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 8. lekceGarance
25.8.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Tento obrázek vystihuje základní kroky, kterými člověk formuje svou vlastní motivaci. Když pociťuje potřebu dosažení osobního cíle (bez ohledu na to, zda jde o práci, hobby nebo něco jiného, co má význam v životě člověka), tak aby cíle skutečně dosáhl, musí se…
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 7. lekceGarance
18.8.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Schéma znázorňuje, co všechno může v reálné organizaci ovlivňovat motivaci zaměstnanců.
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 6. lekceGarance
11.8.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 5. lekceGarance
4.8.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Herzberg se zabývá ve svých dílech „faktory, které vedou k uspokojení v práci, (motivátory, neboli stimuly) a zabýval se tím, proč někdy stejný stimul funguje, jindy nikoliv, nebo dokonce vyvolá opačný efekt. Přirovnat to můžete k situaci se zápalkou. Můžete…
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 4. lekceGarance
28.7.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zamysleli jste se někdy nad tím, jak se vedoucí pracovníci dívají na chování lidí, kteří pracují v jejich týmech? Zajímavé myšlenky v tomto směru přinesl další známý psycholog, Douglas McGregor. Nabyl přesvědčení, že rozhodnutí a činy vedoucích pracovníků…
Principy dopředného řízeníGarance
28.7.2020, Zdroj: Vše o průmyslu
Dopředné řízení, aplikované na proces při omezených a měřitelných narušeních, dokáže udržovat regulovanou veličinu blízko žádané hodnotě.
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 3. lekceGarance
21.7.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Jaké jsou potřeby lidských bytostí? Co musí dělat, aby byli šťastní, úspěšní, či aby pouze přežili?
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 2. lekceGarance
14.7.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Doporučení, jak úspěšně řídit dělnický tým ve výrobním podnikuGarance
8.7.2020, Zdroj: Řízení a údržba průmyslového podniku
Vést velký tým není nikdy jednoduché, ať už jde o jakoukoliv profesi. Dá se při tom hodně pokazit, ale také se toho člověk spoustu naučí a když je tým řízen dobře, může to na produktivitu firmy působit jako živá voda. Já jako výrobní ředitel vedu tým 150 lidí…
Jak motivovat zaměstnance ke kvalitě? - Kurz pro vedoucí pracovníky - 1. lekceGarance
7.7.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Motivací se musí zabývat všichni vedoucí pracovníci, bez ohledu na to, zda patří k TOP managementu nebo pracují s týmy ve výrobě, skladech, kancelářích nebo službách. Proč je tomu tak? Protože nemotivovaný vedoucí nikdy nemůže motivovat svůj tým. Nemotivovaný…
Mezinárodní pokyny pro řízení kompetencí ISO 10015Garance
10.2.2020, Zdroj: iso.org
Klíčovým prvkem úspěchu organizace je zajištění toho, aby lidé měli pro danou práci správné dovednosti. Nedávno revidovaný a přepracovaný mezinárodní standard pomůže integrovat správu kompetencí do její každodenní…
Spokojenost zákazníkaGarance
31.5.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Je možné redukovat zjišťování spokojenosti zákazníků na řešení reklamací a stížností v případě malého podniku s velkým množstvím malých zákazníků?
Spokojenost zákazníkaGarance
9.2.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Je možné redukovat zjišťování spokojenosti zákazníků na řešení reklamací a stížností v případě malého podniku s velkým množstvím malých zákazníků?
Role manažera - Schopnosti, dovednosti a návyky řídícího pracovníkaGarance
12.2.2014, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Rozvoj lidských zdrojů - Proces adaptace nového zaměstnanceGarance
7.2.2014, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zařazení zaměstnanců a jejich adaptace na novém pracovišti je poslední, avšak velmi významnou fází systému výběru.
Rozvoj lidských zdrojů - Získávání nových zaměstnanců a personální marketingGarance
6.2.2014, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Získávání nových zaměstnanců je jedním z nejčastějších úkolů personalistů. Kromě situací, kdy vzniká nový podnik nebo se podnik rozšiřuje, případně dochází ke změně struktury, je třeba plánovat a zajišťovat nové zaměstnance za ty, kteří z podniku odcházejí…
Rozvoj lidských zdrojů a management znalostí - Základní pojmyGarance
28.1.2014, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Procesy řízení lidských zdrojů jsou procesy související s vytvářením politiky a s praxí lidských zdrojů, jež ovlivňují všechny stránky řízení a rozvoje lidských zdrojů a řízení zaměstnávání lidí a zaměstnanosti v organizaci. V rozšířené podobě mohou zahrnovat…
Plánování lidských zdrojůGarance
22.7.2011, Zdroj: Verlag Dashöfer
Východiskem řízení lidských zdrojů v obchodním podniku je plánování
			 lidských zdrojů, jehož cílem je analyzovat současný stav zdrojů ve firmě,
			 identifikovat personální potřeby podniku a hledat nástroje k vytvoření
			 žádoucího stavu. Plán personálního…
Vybrané problémy řízení lidských zdrojů v obchoděGarance
22.7.2011, Zdroj: Verlag Dashöfer
Specifika personálního řízení v obchodním podnikuGarance
22.7.2011, Zdroj: Verlag Dashöfer
Obchod a zejména maloobchod je významným zaměstnavatelem. V České
			 republice v současnosti pracuje cca 700 000 pracovníků (FO). Podíl zaměstnanců
			 obchodu na celkové zaměstnanosti v národním hospodářství činil v roce 2008 16,4
			 %. Oproti období před…
Roste zájem o monitorování zaměstnanců, podniky chtějí vyšší efektivitu práce
14.10.2010, Zdroj: Marketingové noviny
Firmy stále častěji využívají monitorovací softwary a sledují činnost zaměstnanců na počítačích. Kontrola pracovní aktivity má podnikům přinést vyšší efektivitu práce a úsporu finančních prostředků. Zaměstnavatelé však musejí sledování počítačů svým podřízeným…
Jak změnit firemní kulturu
3.9.2010, Zdroj: ihned.cz
Mezi odborníky panuje shoda v tom, že význam firemní kultury je značný, nicméně její změna v rámci celé firmy je obtížná. Firemní kultura se rozhodně nedá změnit nějakým přímým zásahem. Jak ji tedy můžeme…
Pět předpokladů firemního programu akčního vzdělávání
30.7.2010, Zdroj: HR News
Aby vůdcové mohli uspět ve větších rolích, potřebují dosáhnout vyšší úrovně obchodních, strategických a interpersonálních dovedností. K tomu jim může pomoci akční vzdělávání, které je naučí lepší spolupráci pod tlakem skutečných obchodních výzev. Programy…
Svět řídí 'ranní lidé'
27.7.2010, Zdroj: e-iso/InsideQuality.com
Ranní ptáčata jsou proaktivnější než noční ptáci, a proto jsou také úspěšnější ve svých profesionálních životech. Ukázala to alespoň studie profesora biologie Christopha Randlera z Pedagogické univerzity v německém Heidelbergu. Podle závěrů této studie si lépe…
Nemocí manažerů není jen vyhoření
26.7.2010, Zdroj: BMPR, Top Moravia Health
"Do čtyřicítky všechno vypadá v pořádku,“ popisuje primář brněnské kliniky Top Moravia Health Michal Zavadil, jak často všechno začíná, „pak si ale člověk začne uvědomovat problémy se zažíváním, zjistí, že špatně spí, a kolegové a rodina mu stále…
Finanční ohodnocení motivuje zaměstnance jen krátkodobě, jejich loajalitu lze získat i jinak
13.7.2010, Zdroj: Marketingové noviny
Že zaměstnance nejvíce motivuje vysoký plat a štědré benefity? Krátkodobě ano, ale záruka dlouhodobě spokojeného a výkonného zaměstnance to není. Podle psychologů je efekt zvýšení platu jen krátkodobý, dlouhodobě motivuje vidina úspěchu. „Pro ni jsou…
Úvod - Co je to management znalostíGarance
29.1.2010, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Znalosti se staly natolik důležitým faktorem podnikání, že firmy,
			 které nejeví zájem o management svých znalostí, vypadají, jako by jim byl
			 lhostejný předmět jejich…
Základní pojmy managementu znalostíGarance
29.1.2010, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Znalostní aktiva (intelektuální kapitál) - na rozdíl
			 od hmotných aktiv organizace (peníze, půda, budovy, stroje a další aktiva
			 zanesená v účetních knihách) existují v každé organizaci nehmotná aktiva, která
			 zpravidla nejsou zachycena v účetnictví.…