dnes je 3.10.2022

Systematika provádění auditůGarance

20.12.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledním dílu k normě ISO 19011 se budeme zaměřovat na některé důležité části v systematice provádění auditů.

Požadavky na auditora podle normy ISO 19011Garance

22.9.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

Norma 19011 v kapitole 7 uvádí, jakým způsobem lze hodnotit kompetence osob, které mohou provádět audity, tj. auditorů včetně vedoucích auditorských týmů.

Jak psát neshody zjištěné při audituGarance

12.7.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zprávu z auditu, především část zprávy, tedy report o neshodách, může číst mnoho lidí z auditované organizace. Většina z nich přitom nebude účastníkem auditu. Také může být auditní zpráva komunikována a diskutována měsíce po auditu, poté co byla napsána.…

Audit - pochopení a přístup k audituGarance

1.7.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

Uvědomuji si velmi dobře, co pro auditované může znamenat interní audit. Mohou audit vnímat pod úhlem pohledu, no ano, někdo mě přišel „zkontrolovat”, jak pracuji a že ten někdo může odhalit moje chyby anebo poodkrýt moje vychytávky či zkratky, na které jsem…

Komunikace při audituGarance

28.6.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

Při auditu klademe otevřené otázky, pomocí kterých získáme maximum informací od auditovaných. Kladení otevřených otázek je výborný způsob, jak vtáhnout lidi do konverzace, otevřít si je, připravit si je pro důležitou komunikaci při auditu.…

Co vše mám jako auditor zvládnout?Garance

24.6.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

První, co mě napadá je, jako auditor mám poznat a pochopit proces, poznat firmu, nastudovat si směrnice, postupy, flowcharty, procesní FMEA, podívat se na provázanost a logický smysl těchto dokumentů, studovat si výsledky předchozích auditů, ozřejmit si jaký…

Činnosti při auditech dle ISO 19011Garance

14.6.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

Kapitola 6 normy ISO 19011 poskytuje návod, jak provádět jednotlivé audity v rámci programu auditů. Vytváří rámec pro konkrétní audit, ve kterém jsou v logickém sledu uvedeny činnosti, které mají podpořit efektivní průběh auditu.…

Vedení a řízení programů auditů dle ISO 19011Garance

26.5.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

Kapitola 5 normy ISO 19011 je podrobněji rozpracovaná do částí týkajících se:

AUDITY - úvod, metody, principy, historie, vzor směrnice na IAGarance

19.5.2021, Ing. Pavla Blackmore, Zdroj: Verlag Dashöfer

Audity jsou prověrka, namátkové zaměření se, zda nějaký proces funguje na základě vybraných několika situací, nejméně dvou, nazýváme to vzorkováním. Audit představuje soubor činností auditora, který se zaměřuje a prozkoumává určitý výsek činností neboli…

Povinnosti auditoraGarance

10.6.2020, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Návody typy a příklady pro auditováníGarance

11.5.2020, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V tomto článku naleznete další možnosti, kterými se lze v činnosti auditování inspirovat. Kde lze tedy nalézt další zdroje informací, pokud jde o auditování?

Kdy, jak a za jakých podmínek lze provádět „virtuální audit“ a audit „na dálku“Garance

2.4.2020, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Kdy, jak a za jakých podmínek lze provádět „virtuální audit“ a audit „na dálku“Nedávno jsem do tisku připravovala brožuru na téma, jak auditovat, inspirovanou revizí směrnice ISO 19011. Jednou ze změn v novém vydání ISO 19011 - návodu pro auditování je zohlednění možnosti provádět tzv. „virtuální audit“ a audit „na…

Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 6 - „Příprava a distribuce zprávy z auditu, Dokončení auditu, Provádění následných opatření nebo činností po auditu " (čtvrtá část)Garance

20.1.2020, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Popis přípravy a distribuce zprávy z auditu zahrnuje dle kapitoly 6.5, stejně jako v předchozím vydání Směrnice, pouze 2 následující části:

Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 6 - „Provádění činností auditu" (třetí část)Garance

13.1.2020, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Příprava činností auditu dle kapitoly 6.4 zahrnuje nyní celkem 10 částí, což je o jednu více než dříve, a ve trochu jiném pořadí. Nová část – čl. 6.4.5, se týká tzv. umístění informací potřebných pro audit. Vlastní provádění činností auditu se ovšem vydáním…

Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 6 - „Příprava činností auditu" (druhá část)Garance

6.1.2020, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Příprava činností auditu dle kapitoly 6.3 představuje čtyři fáze, stejně jako dříve:

Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 5 - „Řízení programu auditů"Garance

8.4.2019, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Podrobnosti a komentáře k jednotlivým fázím auditu a novým částem směrnice pro auditování systémů managementu najdete v našem dalším pokračování.

Právě vyšla revize ISO 19011, na českém překladu se intenzivně pracujeGarance

21.9.2018, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Mezinárodní organizace ISO (the International Organization for Standardization), přesněji její komise ISO / PC 302, právě vydala revizi normy ISO 19011.

Interní auditGarance

1.6.2018, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Zajímalo by mě, zda by mně absolvování semináře „Interní audit kvality” umožnilo provádět interní audity. Mně totiž v letošním roce „vyprší” certifikát pro auditora. Nahradí osvědčení o absolvování uvedeného semináře stávající certifikát?…

Jak prezentovat kontext organizace při certifikačním auditu?Garance

24.5.2018, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V rámci přechodu na ČSN EN ISO 9001:2016 zvažujeme zrušit „Příručku QMS”. Není nám ale jasné, jakým způsobem stanovíme kontext organizace. Čl. 4.1 a 4.2 normy nepožaduje dokumentované informace. Jak budeme prezentovat kontext při certifikačním…

Nestrannost interního auditoraGarance

25.4.2018, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interní audit (např. kvality nebo environmentu) lze v organizaci provést vlastním interním auditorem (tedy zaměstnancem) s výjimkou oblastí, za které onen konkrétní člověk odpovídá. V praxi se ale setkáváme s názorem, že z důvodu nedostupnosti kompetentních…

Přezkoumání systému managementu (Management review)Garance

11.4.2017, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V současné době realizujeme v naší organizaci přechod na požadavky ČSN EN ISO 9001:2016, nyní jsme ve fázi zpracování Management review. Zajímalo by nás, zda k bodu „Výkonnost procesů a shoda produktů a služeb” je třeba provádět přezkoumání výkonnosti VŠECH…

Monitorování a měření procesůGarance

14.5.2013, Doc. Ing. Alois Fiala, CSc., Ing. Monika Becková a kolektiv autorů, Zdroj: Verlag Dashöfer

Kompetence a hodnocení auditorů - Kap. 7 NORMY ISO 19011:2011Garance

16.2.2013, Doc. Ing. Alois Fiala, CSc., Ing. Monika Becková a kolektiv autorů, Zdroj: Verlag Dashöfer

Řízení programu auditů - Kap. 5 Normy ISO 19011:2011Garance

5.11.2012, Doc. Ing. Alois Fiala, CSc., Ing. Monika Becková a kolektiv autorů, Zdroj: Verlag Dashöfer

Provádění auditu - Kap. 6 Normy ISO 19011:2011Garance

5.11.2012, Doc. Ing. Alois Fiala, CSc., Ing. Monika Becková a kolektiv autorů, Zdroj: Verlag Dashöfer

Další příklady plánování a realizace interního auditu, Výhody a nevýhody použití kontrolního listu pro interní audit a příklady problematických míst (neshod) a důkazů shody při interním audituGarance

11.4.2008, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V předchozím textu jsme si prošli celý proces interního auditu od stanovení ročního programu přes vytvoření plánu jednotlivých auditů po definování potřebných dokumentů v rámci přípravy, nastínili jsme si průběh vlastního auditu na pracovištích v…

Monitorování, analýza a zlepšování procesů služebArchiv

11.4.2008, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Jedním z osmi základních principů řízení (nejen) jakosti je přístup k rozhodování zakládající se na faktech.

Interní audit procesů ve službáchGarance

11.1.2008, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

Interní audit je pojem, který většina odborné veřejnosti zná nebo má alespoň nějakou představu, co tento pojem znamená. Jak už bylo řečeno v kapitole nazvané „ Monitorování, analýza a zlepšování “, je jednak jedním z požadavků systémových norem,…

Spokojenost zákazníkaGarance

20.4.2007, Ing. Monika Becková, Zdroj: Verlag Dashöfer

V předchozím textu byla nastíněna oblast monitorování a měření procesů služeb. V této části se zaměříme na jednotlivé části, jejich praktické vykonávání a zejména smysl této činnosti…

Nahrávám...
Nahrávám...