Proces zajištěnosti údržbyGarance
20.7.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zajištěnost údržby je schopnost údržbářské organizace
			 poskytovat zdroje nezbytné k udržování systému, tj. tehdy a tam, kde je to
			 potřeba, přičemž poskytování zajištěnosti údržby je často při zajištění
			 spolehlivosti systému kritické. Stupeň…
Proces ověřování a validace pohotovostiGarance
20.7.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Specifikace má zahrnovat potřebu ověřování nebo validace
				požadované pohotovosti. Důkaz o pohotovosti je často poskytován spíše pomocí
				kombinace důkazu o bezporuchovosti a udržovatelnosti než…
Proces ověřování a validace bezporuchovostiGarance
20.7.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Ve specifikaci mají být uvedeny metody, které se mají použít k
				ověření, že byly specifikované požadavky splněny. Ověřování a validace
				bezporuchovosti se může provádět buď analýzou během návrhu a před
				výrobou, nebo pomocí laboratorních zkoušek nebo…
Proces specifikace pohotovostiGarance
20.7.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V každé specifikaci pohotovosti musí být přesně vymezeno, co se
				myslí pod pojmem pohotovost, to znamená, který typ ukazatele pohotovosti je
				specifikován a jaké doby jsou zahrnuty do doby nepoužitelného stavu, zda
				jsou do ní zahrnuta logistická…
Proces uplatňování pohotovostiGarance
20.7.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:U některých, zejména složitých systémů je nutné zohlednit
			 bezporuchovost i údržbu společně. V těchto systémech může být vhodnější
			 specifikovat požadavky na pohotovost na úrovni systému než oddělit požadavky na
			 bezporuchovost a udržovatelnost. Je…
Proces uzavírání smluv a specifikace spolehlivostiGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Cílem každé specifikace je poskytnout zákazníkovi základní
				informace o systému. Obvykle bude specifikace tvořit součást smlouvy
				mezi zákazníkem a dodavatelem, a proto je důležité formulovat ji takovým
				způsobem, aby mohla být použita pro uzavření…
Proces ověřování a validace udržovatelnostiGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Mnoho činností spojených s ověřováním a validací udržovatelnosti
				lze provést pomocí dalších vývojových zkoušek nebo analýzou. Data
				o udržovatelnosti systému lze například získat ze zkoušek
				bezporuchovosti za předpokladu, že jsou sbírána platná…
Obecné pokyny na specifikaci požadavků na spolehlivostGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Všechny systémy vykazují nějakou úroveň spolehlivosti, ale
			 často mohou mít poruchu nebo mohou vyžadovat údržbu. Jestliže však má systém
			 poruchu příliš často, je možné, že nebude fungovat, když je jeho
			 funkce požadována, nebo může být jeho údržba…
Proces uplatňování bezporuchovostiGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:U některých systémů je nezbytné přímo zohlednit bezporuchovost
			 daného systému. U takových systémů by mohlo být vhodné na systémové úrovni
			 specifikovat požadavky na bezporuchovost a udržovatelnost odděleně.
			 Bezporuchovost je podle definice schopnost…
Požadavky, cíle a systémyGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Požadavek je ta část specifikace, u níž zákazník považuje
				za zásadně důležité, aby ji sytém splnil, a o tom musí dodavatel
				poskytnout důkaz. Tento důkaz může být dodán ještě před uvedením systému
				do provozu jako součást předávaných výstupů,…
Proces uplatňování udržovatelnostiArchiv
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Proces specifikace bezporuchovostiGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Požadavky na bezporuchovost lze vyjadřovat kvantitativně,
				kvalitativně a kombinovaně. Doporučuje se, aby požadavky na bezporuchovost
				byly kvantitativní a aby byly specifikovány před tím, než se začne s návrhem
				systému. Kvantitativní požadavek na…
Proces specifikace udržovatelnostiGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Udržovatelnost je důležitým ukazatelem spolehlivosti u
				všech opravovaných typů systému a ukazuje schopnost systému uchovat si stav,
				ve kterém může vykonávat požadovanou funkci nebo se do tohoto stavu vrátit.
				Patří sem například aktualizace…
Jak prokazovat, že bylo dosaženo požadavkůGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Procesy specifikace požadavků na spolehlivostGarance
17.4.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Bezporuchovost, udržovatelnost a pohotovost patří v mnoha
		 systémech mezi základní charakteristiky jejich spolehlivosti a v širším slova
		 smyslu jejich jakosti a výkonnosti. Tyto charakteristiky společně se
		 zajištěností údržby jsou v souhrnu známy jako…
Předpověď intenzity poruchGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Předpověď intenzity poruch je metoda, která je použitelná většinou
			 během etapy koncepce a v časných etapách návrhu k odhadu intenzity poruch
			 zařízení a systému. Lze ji též použít v etapě výroby pro zlepšení produktu.
			 Byly přijaty tři základní…
Procesy analýzy spolehlivostiGarance
13.10.2008, Zdroj: Verlag Dashöfer
Procesy a techniky analýzy spolehlivosti popsané v této kapitole
			 vycházejí z normy ČSN IEC 60300-3-1 Management spolehlivosti - Část 3-1: Pokyn
			 k použití - Techniky analýzy spolehlivosti - Metodický pokyn a jsou používány
			 pro předpověď,…
Management spolehlivostiGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V oblasti spolehlivosti a údržby lze identifikovat celou řadu
			 dílčích procesů, ale rozhodující jsou především dva hlavní a velmi široké
			 procesy:
Markovova analýzaGarance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Markovovy modely představují pravděpodobnostní metodu, která
			 umožňuje statistickou závislost charakteristik poruchy či opravy jednotlivých
			 součástek přizpůsobit stavu systému. Markovovými modely tedy lze zachytit
			 vlivy jak poruch součástí závislých…
Analýza blokového diagramu bezporuchovosti (RBD)Garance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Analýza blokového diagramu bezporuchovosti (RBD - Reliability Block
			 Diagram) je metoda analýzy systému. Diagram RBD je grafická
			 reprezentace logické struktury systému v podobě podsystémů a/nebo součástí.
			 To umožňuje, aby byly cesty úspěchu…
Analýza stromu událostí (ETA)Garance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Ve stromu událostí se uvažuje řada možných následků výchozí
			 (iniciační) události nebo poruchy systému. Strom událostí tedy může být velmi
			 efektivně kombinován se stromem poruchových stavů. Na kořen stromu
			 událostí lze pohlížet jako na vrcholovou…
Analýza stromu poruchových stavů (FTA)Garance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Analýza stromu poruchových stavů (FTA - Fault Tree Analysis) je
			 analýza spolehlivosti produktu založená na přístupu shora dolů. Zabývá
			 se identifikací a analýzou podmínek a faktorů, které způsobují výskyt
			 stanoveného nežádoucího výsledku či k němu…
Volba vhodné metody analýzyGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Volba metod, které se budou používat v programu spolehlivosti, je
				natolik vysoce individualizovaný proces, že nelze vypracovat obecný
				pokyn pro volbu jedné specifické metody nebo více specifických metod. Volba
				vhodných metod se má provádět spojeným…
Rozvržení spolehlivostiGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Stanovení požadavků na spolehlivost pro podsystémy je základní
				součástí práce při návrhu systému. Cílem tohoto úkolu je nalézt
				nejefektivnější architekturu systému pro splnění požadavků na spolehlivost (a
				tak přispět k úvodnímu projektu). Jelikož…
Analýza a uvážení údržby a opravGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Na výkonnost opravitelného systému má značný vliv
				udržovatelnost systému, právě tak jako použitá strategie oprav a
				údržby. Když je kritickým požadavkem dlouhodobé poskytování funkce,
				vhodným ukazatelem pro hodnocení vlivu údržby a oprav na…
Analýza spolehlivostiGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Metody analýzy spolehlivosti, které jsou stručně vysvětleny v
				příloze A, mohou být klasifikovány do následujících kategorií s přihlédnutím k
				jejich hlavnímu…
Otázky pro přezkoumání managementu spolehlivostiGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Seznam otázek je určen pro přezkoumání managementu spolehlivosti.
				Tyto otázky se mohou používat ke stanovení, zda je problémům spolehlivosti
				během specifické etapy produktu věnována přiměřená pozornost nebo úsilí, aby
				bylo zajištěna připravenost k…
Metody analýzy spolehlivostiGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Měření, analýza a zlepšováníGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Měření, analýza a zlepšování v organizaci v systému managementu
				spolehlivosti je metodicky rozděleno do těchto oblastí:
Realizace produktuGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Realizace produktu v organizaci v systému managementu
				spolehlivosti je metodicky rozdělena do těchto oblastí:
Systém managementu spolehlivostiGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Systém managementu spolehlivosti je součástí celkového systému
				managementu organizace. Poskytuje základní organizační strukturu pro
				strategický směr politiky spolehlivosti, řízení spolehlivostních funkcí
				(funkčních míst) a koordinaci všech…
Odpovědnost vedení organizaceGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Odpovědnost vedení organizace v systému managementu spolehlivosti
				je metodicky rozdělena do těchto oblastí:
Management zdrojůGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Management zdrojů v organizaci v systému managementu spolehlivosti
				je metodicky rozdělen do těchto oblastí: