Značku Česká kvalita používá nově 14 organizací
21.10.2024, Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Rada kvality ČR a Řídící výbor Národního programu Česká kvalita udělily další ocenění v rámci programu, který podporuje a zviditelňuje výjimečné české produkty a služby. Na letošním Dni s Českou kvalitou, konaném pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu,…
Rozmanitost, rovnost a síla odlišnosti
4.9.2024, Zdroj: iso.org
I když jsou naše rozdíly často nevyslovené a neviditelné, jsou klíčovou složkou toho, co nás žene vpřed. Nedávno se Společnost pro řízení lidských zdrojů (SHRM) rozhodla odstranit spravedlnost ze své definice Diverzity, Equity and Inclusion (DE&I). Bylo to…
Lean management snižuje náklady o desítky procentGarance
29.11.2022, Zdroj: Vše o průmyslu
Vyjít vstříc zákazníkům, maximálně zvýšit přidanou hodnotu všech činností ve firmě a snížit náklady. Tak zní základní principy lean managementu neboli štíhlého řízení. Proč by zrovna tato zeštíhlující dieta měla vaši firmu zajímat? Lean management s úspěchem…
Pracovní procesy v obchodním provozu a hlavní oblasti řízení obchodně provozních jednotekGarance
20.4.2011, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Každá obchodní společnost, ať už maloobchodní, či velkoobchodní, by
			 měla mít své cíle a strategii a těmto cílům podřídit organizaci obchodního
			 provozu a všechny pracovní procesy, lidské a věcné zdroje. O obchodním provozu
			 z hlediska obchodní…
Vývojové trendy v maloobchodní síti a principy jejího řešeníGarance
22.10.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer
Struktura maloobchodní sítě není statická veličina, ale dynamická,
			 která se neustále vyvíjí. Tento vývoj je spojen s životním cyklem jednotlivých
			 druhů maloobchodních jednotek. Tyto jednotky se systemizují dle svých
			 podstatných…
Lokalizace maloobchoduGarance
22.4.2010, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Jedním z prvků marketingového mixu maloobchodu je volba místa pro
			 umístění maloobchodní jednotky. Než se však firma definitivně rozhodne, kde
			 bude provozovat svou prodejnu, musí výběr lokality posoudit z mnohem širších
			 souvislostí. Mnoho firem…
Zřízení maloobchodní jednotky a její koncepceGarance
22.4.2010, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Prodejní jednotku můžeme získat několika způsoby. Můžeme ji postavit
			 na „zelené louce“, koupit stávající budovu nebo pronajmout prostory.
			 Alternativou pro založení podnikání v maloobchodě může být také franchising,
			 který je pro začínajícího…
Systémové pojetí obchodního provozu a obchodní technologieGarance
29.1.2010, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Cestu zboží ke spotřebiteli zajišťuje logistický řetězec, na jehož
			 konci stojí maloobchodní provozní jednotky, které získávají zboží buď od
			 velkoobchodu, nebo přímo od výrobce. Pohyb zboží pomocí různých technických
			 prostředků a lidí organizačně…
Marketingová rozhodnutí maloobchodních firemGarance
29.1.2010, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Vývoj maloobchodního (spotřebitelského) trhu podléhá určitým
			 zákonitostem a odráží hospodářský vývoj země, který směřuje od nevyvinuté
			 ekonomiky s nízkými příjmy k rozvinuté prosperující ekonomice a v obchodě od
			 roztříštěné struktury s malými…
Materiální prostředíGarance
22.1.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Nehmotná povaha služeb klade vyšší nároky na úroveň materiálního
			 prostředí, v němž jsou služby poskytovány. Řešení materiálního prostředí začíná
			 již při tvorbě exteriéru, který se podílí na vnější stimulaci zákazníka a
			 pokračuje v zařizování…
Obchodní procesy ve službáchGarance
22.1.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Procesy jsou součástí provozu služeb. Jsou poměrně složité a
			 rozmanité. Složitost procesů je hodnocena podle počtu kroků realizace služby.
			 Rozmanitost je vyjádřena možností volby způsobu poskytování služby. Procesy ve
			 službách jsou ovlivněné tím,…
Komunikační mix ve službáchGarance
22.1.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Tradičně jsou nástroji komunikačního mixu reklama, podpora prodeje,
			 osobní prodej a publicita neboli public relations. V poslední době k nim
			 přibývají další nástroje, jako je přímý marketing či internetová
			…
Lidé ve službáchGarance
22.1.2009, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Lidský faktor je jedním z nejvýznamnějších prvků marketingového
			 mixu, protože služba je poskytována ve větší či menší míře v kontaktu
			 zaměstnanců se zákazníkem. Lidé mají přímý vliv na kvalitu služeb. Organizace
			 se zaměřuje zejména na výběr,…
Služby, jejich vlastnosti a třídění služebGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Služby mají specifickou povahu, která je odlišně vnímána, a proto v
			 podstatě neexistuje v odborné literatuře jediná platná definice služeb. Velice
			 srozumitelně vysvětlují podstatu služeb Kotler a Armstrong, kteří za službu
			 považují jakoukoliv…
Místo poskytnutí služeb a distribuceGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Místo souvisí s konkrétním umístěním organizace poskytující danou
			 službu, přístupností služby, její flexibilitou i distribučními kanály
			 poskytování služby. Každá služba má svou zájmovou oblast a akční rádius, odkud
			 přicházejí potencionální…
Produkt (služba)Garance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Pod pojmem produkt si představíme všechno, co organizace nabízí svým
			 zákazníkům, aby uspokojila jejich potřeby. Čisté služby jsou charakterizovány
			 jako proces, často uskutečňovaný bez hmotných výsledků, ale bez pomoci hmotných
			 prostředků se…
Význam služeb při rozvoji národního hospodářstvíGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Maloobchod a velkoobchod jsou součástí terciárního sektoru, který
			 zajišťuje služby obyvatelstvu. Mezníkem ve vývoji služeb byl konec 2. světové
			 války. Ve standardních západoevropských ekonomikách znamenal počátek velkých
			 sociálních a ekonomických…
Marketing služeb a marketingový mix služebGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Cílem všech marketingových aktivit je uspokojení potřeb zákazníka.
			 Marketing se postupně dostává do dalších a dalších odvětví národního
			 hospodářství. Rostoucí trh služeb a sílící konkurence zvýšila potřebu
			 marketingu i v tomto významném odvětví, do…
Cena službyGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:MakroprostředíGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Analýza marketingového prostředí je součástí SWOT analýzy. Firmy
			 fungují v reálném tržním prostředí, které se neustále mění. Řada změn je
			 nekontrolovatelných a podniky neovlivnitelných. Tím naléhavější je potřeba
			 naučit se na změny prostředí pružně…
Význam obchodních procesů ve výrobě a jejich podstataGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Výroba je chápána jako cílené spojení, resp. kombinace, výrobních
			 faktorů (práce, půda a kapitál) za účelem získání užitečných výstupů z
			 podnikové činnosti, kterými jsou výrobky a služby. V užším pojetí je výroba
			 vnímána jako transformace vstupů na…
Druhy velkoobchodníkůGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V odborné literatuře se setkáváme s různým pojetím třídění
			 velkoobchodu a zprostředkovatelů. Podle funkcí, které velkoobchody zajišťují,
			 je můžeme např. členit na tyto základní…
Marketingová rozhodnutí velkoobchodních firemGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Velkoobchod může být samostatným podnikatelským subjektem nebo může
			 být součástí maloobchodní firmy a její organizační struktury. Intenzivní
			 koncentrace v obchodě působí i na charakter velkoobchodních činností.
			 Vertikální kooperací vznikají velké…
Marketingový informační systém (MIS)Garance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Marketingové plánování vyžaduje řadu informací k tomu, aby bylo
			 úspěšné. Každá firma, bez ohledu na to, jak je velká, potřebuje sledovat
			 všechno, co se děje uvnitř firmy i v jejím okolí, a tyto informace používat pro
			 své…
Maloobchodní vývojové trendyGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Obecnější trendy vývoje obchodu a obchodních firem směřující ke
			 globalizaci obchodu se promítají do vývoje maloobchodu a velkoobchodu a návrhu
			 jejich strategií (dnes stále více společných, jsou-li součástí jednoho
			 organizačního…
Velkoobchod a jeho významGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Velkoobchod se liší od maloobchodu svými funkcemi, které zajišťuje v
			 oběhu zboží. Liší se též od maloobchodu charakterem zákazníků a jejich kupní
			 motivací a rozsahem operací. Velkoobchodní transakce jsou obvykle větší než
			 maloobchodní a pokrývají…
Velkoobchodní vývojové trendyGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Řada trendů ve velkoobchodě je totožná s maloobchodem, neboť v
			 logistickém řetězci musí velkoobchod rovněž pružně reagovat na preference
			 konečných spotřebitelů a požadavky maloobchodu. Proto i velkoobchody usilují o
			 zdokonalení svých služeb a…
Vznik obchoduGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Obchod jako samostatná hospodářská činnost vznikl na rozhraní
			 rodové a otrokářské společnosti (cca 1000 let př. n. l. na území Egypta a
			 Řecka). Vznikla zbožní výroba s cílem prosté výměny výrobků zprostředkované
			 kmenovými náčelníky mezi kmeny a…
Definice strategie a strategické řízeníGarance
7.7.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zkušenosti v zemích s tržní ekonomikou potvrzují, že úspěšnost
			 podniku je podmíněna mimo jiné kvalitně zpracovanou strategií. Toto tvrzení
			 platí jak pro výrobní podniky, tak obchodní, podniky služeb či neziskové
			 organizace. Nezáleží na tom, zda jde…
Maloobchod a jeho význam v národním hospodářstvíGarance
11.4.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Maloobchod je posledním článkem oběhu zboží. Uskutečňuje prodej
			 konečným spotřebitelům, čímž se podílí na uspokojování jejich potřeb. Každá
			 maloobchodní transakce se týká směny mezi maloobchodníkem a spotřebitelem,
			 který směňuje peníze za určitý…
Životní cyklus maloobchoduGarance
11.4.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Maloobchod má svůj životní cyklus (ŽC), který má podobně jako
			 výrobek 4 vývojové fáze, a to fázi zavádění, růstu, zralosti a útlumu. Životní
			 cyklus zachycuje vývoj druhu maloobchodní jednotky. Každá nově vzniklá prodejna
			 začíná etapou zavádění a…
Druhy maloobchodníkůGarance
11.4.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Maloobchod má rozmanitou strukturu, která se neustále vyvíjí a mění.
			 Existuje několik přístupů ke klasifikaci maloobchodu. Klasifikace dnešních
			 maloobchodníků není jednoduchá, i když v rámci globalizujícího se trhu dochází
			 k jejich určitému…
Marketingové řízení nákupních procesů v podniku - nákupní marketingGarance
15.10.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Nákupní procesy zajišťují v podniku zásobování potřebnými vstupy.
			 Jejich cílem je pomocí efektivního řízení nákupních činností minimalizovat
			 nákladovost výroby a tím pozitivně ovlivňovat zisk podniku. Nákupní činností se
			 zabývá buď samostatný…
Marketingový mix výrobkuGarance
15.10.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Jakmile je provedena segmentace trhu, vybráni zákazníci a
			 identifikované jejich potřeby, pak následuje uvedení produktu na trh. Produkt
			 zaujímá dominantní postavení mezi prvky marketingového mixu. Základní
			 marketingový mix výrobku má 4P a je také…
Řízení prodejních procesů v podniku - marketing prodejeGarance
15.10.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V současném silném konkurenčním prostředí se prodejní činnost
			 neobejde podobně jako nákupní procesy bez marketingového přístupu k trhu.
			 Záleží na velikosti podniku, jak jsou marketingové a prodejní činnosti ve firmy
			 organizovány. V nejmenších…
Marketingový výzkum, jeho cíl a využitíGarance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Marketingový výzkum má svůj obecný cíl. Je jím snížení nejistoty
			 firem při rozhodování, dosažení správné kombinace prvků marketingového mixu,
			 sledování všech marketingových aktivit a kontrola jejich…
Externí mikroprostředíGarance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V mikroprostředí firmy působí dodavatelé, zprostředkovatelé,
			 zákazníci, konkurence a veřejnost. Dodavatelské firmy se starají o
			 fyzickou distribuci zboží spojenou s tvorbou obchodního sortimentu, skladováním
			 a dalšími funkcemi. Zprostředkovatelé…
SWOT analýzaGarance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:SWOT analýza je základním nástrojem situační analýzy. Umožňuje
			 vymezit pozici zkoumaných podniků, kam směřují a kam mohou směřovat. Situační
			 analýza je východiskem marketingového plánování. Před vlastní realizací SWOT
			 analýzy vymezíme zkoumaný…
Chování zákazníkůGarance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Při posuzování chování zákazníků musíme odlišit individuální nákupní
			 chování spotřebitelů a nákupní chování organizací.
Proces marketingového výzkumuGarance
28.6.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Nejpoužívanější podnikatelské strategie na úrovni obchoduGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Strategie ovlivněné typem trhuGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Za mladé trhy jsou považovány trhy, které se z hlediska svého
			 životního cyklu nacházejí ve fázi zavádění a rychlého růstu. Zpravidla se jedná
			 o tzv. „high-tech“ trhy. Tyto trhy jsou charakteristické nejprve pomalým, pak
			 razantním růstem obratu a…
Marketingové strategické koncepceGarance
11.1.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Strategické marketingové plánování musí rozhodnout o volbě a pokrytí
			 trhu, stanovení chování vůči tržním subjektům a určení vhodných nástrojů.
			 Přístupy ke strategii mohou být integrované nebo parciální. Parciální přístup
			 se zaměřuje pouze na…
Charakteristické rysy strategických procesů a principy strategického myšleníGarance
11.1.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Strategické procesy se liší od procesů operativních a taktických.
			 Strategické řízení náleží TOP managementu (resp. vlastníkovi). Jeho cílem je
			 vytvářet dlouhodobý soulad mezi posláním firmy, jejími dlouhodobými cíli,
			 disponibilními zdroji a…
Proces tvorby strategie a její hierarchieGarance
11.1.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Strategický proces musí být procesem nepřetržitým. Obecně začíná
			 zpracování firemní strategie formulací poslání a vize firmy, vycházející z
			 podnikatelské filozofie, strategickou analýzou, která zahrnuje interní a
			 externí analýzu, pak jsou…
Strategický marketingGarance
11.1.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Od obecného strategického plánování nyní přejdeme ke strategickému
			 marketingu. Firma, která je marketingově orientovaná, vychází z obecných zásad
			 strategického plánování a soustřeďuje se zejména na předvídání vývojových
			 trendů na trhu a trvalé…
Nová paradigmata (vzory) marketinguGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V současnosti se intenzivně vyrovnávají konkurenční trhy s
			 přírůstkovou poptávkou a zákazníci si „diktují jednací pořádek“. Radikálně se
			 změnily role prodávajících, kteří se ucházejí o kupní sílu zákazníků. Tento
			 zvrat od vzácného zboží k vzácným…
Historie trhuGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Vysoký stupeň společenské dělby práce vyvolal potřebu trhu. Existuje
			 řada definic trhu. Trh je chápán jako důsledek zbožní výroby, jak již bylo
			 dříve zmiňováno, je považován za sféru oběhu zboží, souhrn koupí a prodejů za
			 určitých podmínek. Trh je…
Druhy obchoduGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Členění obchodu se uskutečňuje podle určitých hledisek. Těmito
			 hledisky jsou jeho funkce, rozsah působnosti, druh činnosti a vlastnické
			…
Současné vývojové trendy obchoduGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Předpokladem dobré orientace v náročné obchodní činnosti je poznání
			 dosavadních obecných trendů vývoje. Vývojové trendy obchodu se za poslední léta
			 ztotožnily s vývojovými rysy obchodních firem. Patří mezi ně především
			 internacionalizace, spojená s…