2.2.1
ČSN EN ISO 9000:2006
Doc. Ing. Alois Fiala, CSc.
NahoruEN ISO 9000:2005
V dubnu 2006 vydal Český normalizační institut (ČNI) novou verzi
mezinárodní normy ISO 9000:2005 (EN ISO 9000:2005) Quality management systems -
Fundamentals and vocabulary.
V této mezinárodní normě jsou popsány základy a zásady systémů
managementu kvality, které jsou předmětem norem souboru ISO 9000, a jsou
definovány související termíny. Tato mezinárodní norma je určena:
-
organizacím, které se snaží získat výhody uplatňováním systému
managementu kvality,
-
organizacím, které se snaží získat důvěru, že jejich dodavatelé
požadavky na produkty splní,
-
uživatelům produktů,
-
všem, kteří mají zájem na vzájemném pochopení terminologie
používané v managementu kvality (např. dodavatelé, zákazníci, kompetentní
orgány),
-
všem osobám, jak interním, tak externím vůči organizaci, které
posuzují systém managementu kvality nebo provádějí jeho audit z hlediska shody
s požadavky ISO 9001 (např. auditoři, kompetentní orgány,
certifikační/registrační orgány),
-
všem osobám, jak interním, tak externím vůči organizaci, které
poskytují poradenství nebo školení/výcvik týkající se systému managementu
kvality, který je vhodný pro tuto organizaci,
-
zpracovatelům souvisejících norem.
NahoruČSN EN ISO 9000:2006
Česká technická norma nese označení ČSN EN ISO 9000:2006 (třídicí
znak: 010300) Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník.
V samotném obsahu normy nejsou žádné podstatné změny. Již dříve
publikované principy managementu a…