dnes je 19.4.2024

Input:

Jak přežít eskalaci, nebo jakoukoliv pracovní vyhrocenou situaci?

21.1.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer

4.3.4
Jak přežít eskalaci, nebo jakoukoliv pracovní vyhrocenou situaci?

Ing. Pavla Blackmore

Problémy

Možná už jste to také zažili anebo zažíváte. Řešíte sled nepříjemných událostí v práci, může to být zákaznická reklamace, více reklamací, zákaznické audity anebo jiné eskalace či nepříjemné dny, plné problémů, které je třeba řešit.

Je to období, kdy narůstá stres a nervozita a obvykle taková situace přináší ještě více práce, anebo i trochu jiných činností než obvykle. Někteří z nás mohou být napjatí a dávat to najevo. K tomu každý žijeme i soukromé životy a odtud mohou přicházet další vlivy, ať již pozitivní nebo někdy i přitěžující.

Praktické rady – autopilot a nebrat si nic osobně

Začnu s naprosto základními a praktickými záležitostmi. Osobně doporučuji nastavit si určitého autopilota, a ještě více než kdy jindy si nebrat nic osobně, ať již poznámky kolegů anebo cokoliv, co padne "do éteru" při telekonferencích anebo meetinzích. Je potřeba se soustředit na to, co je potřeba řešit a tomu věnovat svou pozornost a energii.

Praktické rady – sebeřízení a meeting minutes, to-do-list

Další radou je zvýšit svou úroveň sebe-řízení a sledování informací. Velmi praktické je si z každého meetingu dělat poznámky a mít je aktuální – co se dohodlo, kdo má co udělat a do kdy, jaký je stav toho, kterého úkolu, co vázne a také co se povedlo. Všechny tyto informace se vám hodí, ať už se vás zeptá šéf, jaký stav dané záležitosti, anebo jen pro vás samotné. Jste prostě v obraze.

Po každém meetingu si sepište tyto informace do TO-DO-Listu – třeba do excelu anebo na papír, jak je pro vás praktičtější. Považuji za důležité mít přehled a současně ukázat i partnerovi při meetingu, že si dáváte informace systematicky dohromady a že máte přehled.

U vyhrocených meetingů mám výbornou zkušenost s meeting minutes, které dáte podepsat protistraně, aby bylo jasné, co bylo dohodnuto. Podpisem vzájemně potvrzujete, že souhlasíte s informacemi v meeting minutes uvedenými a že budete pracovat na úkolech k datech, které jsou uvedené.

Praktické rady – naslouchání, velmi pozorné, kladení si otázek, kladení otázek partnerovi

Ještě více než kdy jindy jsem se při těchto příležitostech nořila do těch meetingových partnerů a snažila se je velmi pozorně poslouchat, nejen co říkají, ale jak to říkají, na co kladou důraz a co vlastně potřebují.

Ptám se: o co mu jde, proč to chce? Je mi to jasné? Dává to smysl? Zapadá to do celé situace?

No a když to tak "cítím", tak se i klidně zeptám. Proč je ta

Nahrávám...
Nahrávám...