3.3.1.0.4
Systémy managementu kvality - Termíny a definice
Tato kapitola se nazývá "Termíny a definice“, ale pouze odkazuje
na termíny a definice uvedené v ISO 9000 ( ČSN EN ISO 9000:2006 - Základní
principy a slovník). Norma ISO 9000 obsahuje nejen termíny a definice pojmů,
ale také vysvětlení osmi základních principů systémů managementu kvality (pro
připomenutí - jedná se o princip zaměření na zákazníka, vedení a řízení
zaměstnanců, zapojení zaměstnanců, procesní přístup, systémový přístup,
neustálé zlepšování, přístup k rozhodování zakládající se na faktech, vzájemně
prospěšné dodavatelské vztahy).
Ve smyslu norem řady ISO 9000 je např. definice některých
základních pojmů přibližně následující:
-
Systém: soubor vzájemně souvisejících nebo vzájemně
působících prvků.
-
Systém managementu: systém pro stanovení politiky a cílů a k
dosažení těchto cílů.
-
Systém managementu organizace: může zahrnovat různé systémy
managementu, jako je například systém managementu kvality, environmentu,
…