dnes je 29.3.2024

Input:

Výklad požadavků normy ISO 9001:2015: 9 Hodnocení výkonnosti

22.2.2022, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1001
Výklad požadavků normy ISO 9001:2015: 9 Hodnocení výkonnosti

Ing. Monika Becková

V této lekci si představíme Kapitolu 9. Kapitola 9 se skládá z 3 ucelených dílů, v nichž jsou obsaženy zejména požadavky na spokojenost zákazníka, interní audit a přezkoumávání.

Kapitola 9 má následující části:

9.1 Monitorování, měření, analýza a hodnocení

Pokud se týká monitorování, měření, analýzy a hodnocení, organizace obecně musí zajistit následující požadavky.

9.1.1 Obecně

Organizace musí určit:

  • co je třeba monitorovat a měřit;

  • vhodné metody monitorování, měření, analýzy a vyhodnocování, aby byly zajištěny platné výsledky;

  • kdy se musí provádět monitorování a měření;

  • kdy se musí výsledky z monitorování a měření analyzovat a vyhodnocovat;

  • organizace musí zajistit, aby činnosti monitorování a měření byly implementovány v souladu s určenými požadavky a musí uchovávat vhodné dokumentované informace jako důkazy o výsledcích.

  • organizace musí hodnotit výkonnost v oblasti kvality a efektivnost systému managementu kvality.

Pozn.: Zajímavá je zde formulace a rozdělení požadavků v oblasti výkonnosti:

  • na výkonnost v oblasti kvality – k vhodným ukazatelům lze tak zařadit např. počet neshodných dílů, náklady na zmetkovitost apod.;

  • na efektivnost v oblasti systému managementu kvality – k vhodným ukazatelům lze zařadit počet systémových neshod, počet spokojených zákazníků apod.

9.1.2 Spokojenost zákazníka

Článek obsahuje požadavky:

  • Organizace musí monitorovat, jak zákazník vnímá

Nahrávám...
Nahrávám...