1001
Výklad požadavků normy ISO 9001:2015: 9 Hodnocení výkonnosti
Ing. Monika Becková
V této lekci si představíme Kapitolu 9. Kapitola 9 se skládá z 3 ucelených dílů, v nichž jsou obsaženy zejména požadavky na spokojenost zákazníka, interní audit a přezkoumávání.
Kapitola 9 má následující části:
Nahoru9.1 Monitorování, měření, analýza a hodnocení
Pokud se týká monitorování, měření, analýzy a hodnocení, organizace obecně musí zajistit následující požadavky.
Nahoru9.1.1 Obecně
Organizace musí určit:
-
co je třeba monitorovat a měřit;
-
vhodné metody monitorování, měření, analýzy a vyhodnocování, aby byly zajištěny platné výsledky;
-
kdy se musí provádět monitorování a měření;
-
kdy se musí výsledky z monitorování a měření analyzovat a vyhodnocovat;
-
organizace musí zajistit, aby činnosti monitorování a měření byly implementovány v souladu s určenými požadavky a musí uchovávat vhodné dokumentované informace jako důkazy o výsledcích.
-
organizace musí hodnotit výkonnost v oblasti kvality a efektivnost systému managementu kvality.
Pozn.: Zajímavá je zde formulace a rozdělení požadavků v oblasti výkonnosti:
-
na výkonnost v oblasti kvality – k vhodným ukazatelům lze tak zařadit např. počet neshodných dílů, náklady na zmetkovitost apod.;
-
na efektivnost v oblasti systému managementu kvality – k vhodným ukazatelům lze zařadit počet systémových neshod, počet spokojených zákazníků apod.
Nahoru9.1.2 Spokojenost zákazníka
Článek obsahuje požadavky: