Vyjít vstříc zákazníkům, maximálně zvýšit přidanou hodnotu všech činností ve firmě a snížit náklady. Tak zní základní principy lean managementu neboli štíhlého řízení. Proč by zrovna tato zeštíhlující dieta měla vaši firmu zajímat? Lean management s úspěchem implementovaly desítky předních světových značek. Výsledkem – často zdánlivě drobných – změn je zvýšení ziskovosti až o desítky procent.
Lean management, metodika vyvinutá firmou Toyota po 2. světové válce, nepřichází s radikálně přelomovým konceptem. Spíše popisuje a standardizuje, co zdravý rozum napovídá – tedy že pokud eliminujeme neefektivitu a plýtvání, bude náš byznys vykazovat mnohem lepší výsledky. Cestu k těmto lepším výsledkům popisuje lean management opravdu dopodrobna. Mezi základní principy patří mimo jiné přesné a jasné strategické řízení, přehledný management procesů, uspořádanost a organizace pracoviště, redukce plýtvání, neustálé zlepšování a disciplinovaný systém vedení s jasnou vizí, který má za úkol dosáhnout stanovených cílů.
Výhodou lean managementu je, že jeho implementace nemusí nezbytně vyžadovat zásadní změny, vysoké finanční náklady a nutnost otočit procesy ve firmě vzhůru nohama. Často se jedná o drobné úpravy postupů, jež ve výsledku dělají velký rozdíl. Už „jen“ logická organizace, dodržování systému a pořádku ve věcech zásadně zvyšují efektivitu práce. Názorným příkladem může být systematizace ukládání pracovních nástrojů a přístrojů.
NahoruGumové organizéry na míru jsou jednoduché a účinné
„Zájem o gumové organizéry, které umožňují přehledné ukládání dílenského nářadí, přístrojů, křehkého zboží nebo jakýchkoliv dalších předmětů, se meziročně zvýšil asi 2,5násobně. Firmy si čím dál více uvědomují, že organizace a efektivita významně snižují náklady, a chtějí zamezit zbytečným ztrátám. Právě gumový organizér je přitom jednoduché a velmi účinné řešení, které navíc mnoho nestojí,“ vysvětluje Petr Všetula, ředitel…