Protože nabídky provozního servisu firem, správa osob, hardwarových prostředků a softwaru přinášejí nové výzvy, musí software pro správu provozního servisu řešit celý životní cyklus servisu. Zvažte tři možnosti.
S rostoucím počtem mobilních aplikací a nositelných zařízení používaných v rámci provozního servisu roste i výběr softwaru pro správu provozního servisu. Tento nový druh servisního softwaru umožňuje podnikům splňovat nároky na nouzový a smluvní servis, zlepšuje využití techniků a zajišťuje plnění servisních smluv (Service Level Agreement – SLA).
Přestože lze takový software prodávat jako službu (SaaS) nebo vlastnit přímo prostřednictvím trvalé licence, některé softwarové společnosti prodávají pouze prostřednictvím výhodnější licence na bázi předplatného. To by však nemělo být jedinou možností při investování do cloudového softwaru. Společnosti by měly zvážit tyto tři možnosti.
1. Nižší počáteční náklady s licencí na bázi předplatného
Nákup softwaru na bázi předplatného umožňuje zákazníkům platit za software v rámci výdajového rozpočtu, nikoli v rámci investičního rozpočtu. To je žádoucí, protože náklady mohou být přiřazeny k provoznímu rozpočtu daného oddělení a jsou výrazně pod běžnou prahovou hodnotou pro výdaje
na investiční rozpočet.
Nižší počáteční investice v případě SaaS je také atraktivní pro podniky začínající v menším měřítku, protože mohou škálovat nahoru a dolů v závislosti na kolísání počtu techniků. Organizace mohou implementovat správu provozních služeb v jedné divizi nebo provozovně za účelem ověření koncepce. Když firmy začínají s menším počtem uživatelů formou SaaS, mohou zvážit širší zavádění a v případě potřeby rozšířit řešení na více uživatelů.
2. Jednorázová platba pro větší klid
Než se internet a širokopásmové připojení staly běžnou součástí práce většiny podniků, software se prodával prostřednictvím trvalých licencí. Řešení zakoupené prostřednictvím jednorázového licenčního poplatku bylo možné používat na hardwaru společnosti nebo v soukromém cloudu.
Pro některé zákazníky je důležité vlastnit software kriticky významný pro chod firmy. Chtějí software vlastnit, aby na něm mohli s jistotou postavit životně důležité procesy. Přímé vlastnictví softwaru také firmám umožňuje používat jej neomezeně dlouho. Zpravidla se nakupuje společně se smlouvou o průběžné údržbě a podpoře, ale většina nákladů směřuje na počáteční nákup.
Společnosti mohou také poskytovat software prodávaný prostřednictvím trvalé licence na svých vlastních serverech a…