Zlepšovací návrhy jsou dnes módním manažerským pojmem, ale praktická aplikace v řadě podniků "vázne". Chybí jasná pravidla pro podávání, vyhodnocování a odměňování zlepšovacích návrhů.
Příspěvek je volným pokračováním příspěvku:
Účinná mzdová motivace ve strojírenském podniku střední velikosti
publikovaného dne 17. 9. 2009
Zlepšovací návrhy jsou dnes módním manažerským pojmem, ale praktická aplikace v řadě podniků "vázne". Chybí jasná pravidla pro podávání, vyhodnocování a odměňování zlepšovacích návrhů. Absence systému pro podávání zlepšovacích návrhů v podnicích je zrádná v tom, že pozitivní dopady vzniklé případným úspěšným zavedením nejsou viditelné. Nejlepší návrhy na zlepšení pracovních úkonů v drtivé většině podávají zaměstnanci, kteří je vykonávají a vnímají komplikující faktory. Základní premisou tedy je - proč bolestivě zvyšovat produktivitu práce zpřísňováním normativů, či jinými pracovními ukazateli - když ji lze efektivně a relativně levně zvýšit tím, že se zlepší, zefektivní a zkvalitní výrobní (pracovní) proces. Otázkou je, jakým vhodným způsobem motivovat zaměstnance. Autor se kloní k jednorázové finanční částce ve výši 5-ti až 10-ti % z celkového a…