Revize ISO/IEC 27001:2022, přehled změn a přechodné období k novému vydáníGarance
16.5.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Jedna z nejoblíbenějších a nejpoužívanějších norem pro systémy managementu, a sice ISO/IEC 27001, se po devíti letech dočkala nového vydání. Co zůstalo stejné a co se naopak změnilo? Nově vydaná norma má stejnou strukturu a stejný základ jako předchozí vydání.…
Jaké jsou hlavní rozdíly mezi IATF 16949 a ISO 9001?Garance
23.12.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:ISO 9001 je obecná norma, a to znamená, že platí pro všechna odvětví, pro všechny sektory, od zemědělství až po výrobu. Norma IS0 9001 je udržována organizací ISO.
Činnosti při auditech dle ISO 19011Garance
14.6.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 6 normy ISO 19011 poskytuje návod, jak provádět jednotlivé audity v rámci programu auditů. Vytváří rámec pro konkrétní audit, ve kterém jsou v logickém sledu uvedeny činnosti, které mají podpořit efektivní průběh auditu.…
Jak správně nastavit rozsah a procesy v systému kvalityZáznamGarance
23.3.2021, Verlag Dashöfer, Délka videa: 02:04:46
, Zdroj:Potřebujete poradit s nastavením procesů systému kvality. Přihlaste se na náš on-line seminář.
Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 7 - Kompetence a hodnocení auditorů"Garance
17.2.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Následující část Směrnice se týká, jak už název napovídá, odborné způsobilosti auditorů, kteří mají provádět audit první, druhou, nebo třetí stranou. Obsahuje návod pro stanovování vhodných kompetencí a pro hodnocení auditorů (včetně jejich výkonnosti) před…
Mezinárodní pokyny pro řízení kompetencí ISO 10015Garance
10.2.2020, Zdroj: iso.org
Klíčovým prvkem úspěchu organizace je zajištění toho, aby lidé měli pro danou práci správné dovednosti. Nedávno revidovaný a přepracovaný mezinárodní standard pomůže integrovat správu kompetencí do její každodenní…
Souhlas se zpracováním osobních údajůGarance
16.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Smlouva o zpracování osobních údajůGarance
15.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Registr monitorování a měřeníGarance
14.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Porovnání obsahu původní a nové normy ISO 19011Garance
11.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zpráva z interního audituGarance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Plán auditu souladu - SMK, EMS, GDPRGarance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Roční program interních auditů ISŘGarance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 10 ZlepšováníGarance
18.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 10 se - stejně jako předchozí kap. 9 - skládá z původních článků přesunutých z kap. 8 (Měření, analýza a zlepšování). Kromě přesunů a tím jiné struktury se v zásadě změny týkají opět pouze jiných formulací téhož. K výraznější změně patří pouze úprava…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 9 Hodnocení výkonnostiGarance
15.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 9 se skládá z původních článků přesunutých z kap. 8 (Měření, analýza a zlepšování) kromě přezkoumání vedením, které je přesunuto z původní kapitoly 5 (Odpovědnost managementu). Naopak zde již nenajdeme požadavky na řízení neshodného produktu, které je…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 8 ProvozGarance
14.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 8 obsahuje zejména upravenou původní hlavní kapitolu 7 normy ISO 9001:2008 – realizaci produktu; a dále individuální požadavky specifické pro systém managementu kvality v oblasti realizace produktu.
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 7 PodporaGarance
13.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 7 má na první pohled relativně novou podobu, ve skutečnosti jde ale spíše o souhrn jednotlivých požadavků různých částí předchozí normy ISO 9001:2008, obsažených v kap. 4, 5, 6 a 7, a týkajících se společného tématu - zdrojů potřebných pro plánování a…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 6 PlánováníGarance
12.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 6 obnáší, na rozdíl od předchozí (páté) části nové normy, poněkud více podstatnějších změn. Skládá se rovněž ze tří ucelených dílů, v nichž jsou částečně obsaženy požadavky dřívějších článků 5.4.1 (Cíle kvality), 5.4.2 (Plánování systému managementu…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 5 Vedení (leadership)Garance
11.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 5 je, na rozdíl od předchozí, relativně méně přepracovanou částí nové normy. Skládá se nyní z celkem tří ucelených článků. Součástí upravené kapitoly 5 je odpovědnost vedení, zaměření na zákazníka a ustanovení týkající se politiky kvality. Byla…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 4 Kontext organizaceGarance
8.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 4 je jednou z nových částí normy, která se skládá z celkem čtyř samostatných článků. Dva z nich jsou v podstatě přeneseny (a přeformulovány) z původních článků 1 a 4, dva jsou naopak zcela…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016Garance
7.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V následujících článcích se budeme věnovat detailnějšímu popisu jednotlivých změn velké revize ISO 9001 v systému managementu kvality tak, jak jsou jednotlivé články seřazeny za sebou (zejména se zaměřením na změny v požadavcích, nikoli na popis všech…
Přehled změn a porovnání ČSN EN ISO 9001:2009 a nové verze ČSN EN ISO 9001:2016Garance
7.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Nutno poznamenat, že všechny ISO normy jsou pravidelně přezkoumávány (a to dokonce přibližně každých pět let), aby bylo možno rozhodnout, zda je nutná revize z hlediska aktuálnosti a použitelnosti standardu pro trh, či nikoli. V tomto smyslu také revize ČSN EN…
Hodnocení výkonnosti a monitoring dodavatelůGarance
6.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Do jakých skupin se v praxi zařazují dodavatelé (nyní externí poskytovatelé) na základě hodnocení jejich výkonnosti?
Příklady nejčastějších neshod z auditů certifikačních orgánůGarance
5.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Příklady neshod (případně zjištění na úrovni oblasti vhodné ke zlepšení) k novým nebo změněným požadavkům tak, jak se s nimi setkáváme při auditech třetí…
Přezkoumání systému managementu vedenímGarance
4.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V současné době realizujeme v naší organizaci přechod na požadavky ČSN EN ISO 9001:2016, nyní jsme ve fázi zpracování „Management review”. Zajímalo by nás, zda k bodu „Výkonnost procesů a shoda produktů a služeb” je třeba provádět přezkoumání výkonnosti VŠECH…
Spokojenost zákazníkaGarance
31.5.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Je možné redukovat zjišťování spokojenosti zákazníků na řešení reklamací a stížností v případě malého podniku s velkým množstvím malých zákazníků?
Externí poskytovateléGarance
30.5.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Dosud jsme opakovaně hodnotili dodavatele (nyní externí poskytovatele) zejména u příležitosti přezkoumání systému managementu vedením. Záznamem o tom byla tabulka Schválení dodavatelé pro rok 201x. Je tento způsob dostačující i z hlediska nové…
Nestrannost interního auditoraGarance
25.4.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Interní audit (např. kvality nebo environmentu) lze v organizaci provést vlastním interním auditorem (tedy zaměstnancem) s výjimkou oblastí, za které onen konkrétní člověk odpovídá. V praxi se ale setkáváme s názorem, že z důvodu nedostupnosti kompetentních…
Spokojenost zákazníkaGarance
9.2.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Je možné redukovat zjišťování spokojenosti zákazníků na řešení reklamací a stížností v případě malého podniku s velkým množstvím malých zákazníků?
Dokumentované informaceGarance
5.2.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Je nezbytné u každé dokumentované informace (21 druhů dle nové normy) mít kdo ji vytvořil, přezkoumal a schválil?
Vyloučení Návrhu a vývoje podle nového vydání ČSN EN ISO 9001:2016Garance
29.1.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Interní auditor kvality"Garance
20.4.2017, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zajímalo by mě, zda by mně absolvování semináře „Interní audit kvality” umožnilo provádět interní audity. Mně totiž v letošním roce „vyprší” certifikát pro auditora. Nahradí osvědčení o absolvování uvedeného semináře stávající certifikát?…
Přípustná vyloučení požadavků normy ISO 9001 ve staré a nové podoběGarance
31.8.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Nová ČSN EN ISO 9001:2016 a dokumentace pro interní auditGarance
14.4.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Jak se změny normy ISO 9001:2015 (resp. ČSN EN ISO 9001:2016) projeví v dokumentaci pro interní audit?
Revize ISO 9001:2015 - 10. Část normy, nové přílohy, přechodné obdobíArchiv
4.3.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Revize ISO 9001:2015 - dokončení 8. Části normyArchiv
4.3.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Revize ISO 9001:2015 - 8. Část normy - ProvozGarance
4.3.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Revize ISO 9001:2015 - 9. Část normy - Hodnocení výkonnostiGarance
4.3.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Příklady k revizi normy ISO 9001:2015 - určení rozsahuGarance
4.2.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Příklady k revizi normy ISO 9001:2015 - určení procesůGarance
4.2.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Schválení zprávy z přezkoumání integrovaného systému řízeníGarance
9.1.2014, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Návrh „Zprávy z přezkoumání…“ je předložen ke schválení řediteli (případně jinému představiteli organizace). Vzhledem k tomu, že byl ředitel aktivně přítomen všech předchozích kroků, předpokládá se její schválení. Datum schválení je velmi důležité pro počátek…
Zpracování návrhu zprávy z přezkoumání integrovaného systému řízeníGarance
9.1.2014, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Systém managementu bezpečnosti informacíGarance
9.2.2012, Verlag Dashöfer
, Zdroj:ISMS (zkratka pochází z anglického Information
			 Security Management Systems - viz norma ISO/IEC
			 27001/2006, která nahradila britskou normu BS 7799-2 z prosince 2004) je,
			 zjednodušeně řešeno, systém řízení činností souvisejících s pořizováním,
			…
Spokojenost zákazníka v systémech kvality a nová specifikace ČSN P ISO/TS 10004:2011Garance
1.11.2011, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Již před časem jsme informovali o skupině norem, která se věnuje tématu spokojenosti zákazníka v systémech managementu kvality (viz např. článek 2/2.13 ČSN ISO 10003:2009 Management kvality - Spokojenost zákazníka v této příručce). Název „Spokojenost zákazníka…
Společenská odpovědnost firem a norma ISO 26000:2010Garance
24.1.2011, Zdroj: Verlag Dashöfer
Již před časem jsme v této příručce upozorňovali na připravovaný
			 návrh normy týkající se společenské odpovědnosti organizací. Protože lze v
			 poslední době zaznamenat zvýšený zájem o tuto normu v řadě firem, které by
			 chtěly prostřednictvím dalšího…
Systémy managementu kvality dle ČSN EN ISO 9001:2009Archiv
24.1.2011, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Systematická péče o kvalitu poskytovaného produktu je v současné
			 době neodmyslitelnou součástí každého seriózního podnikatelského záměru,
			 uskutečněného v jakékoliv organizaci. Aby byl podnikatelský záměr úspěšný, musí
			 výsledek jeho realizace…
Aplikace - čl. 1.2 normy ISO 9001:2008Archiv
24.1.2011, Zdroj: Verlag Dashöfer
Tento článek první kapitoly popisuje možnost použití normy pro
					 všechny organizace bez ohledu na to, jak jsou velké anebo čím se zabývají; a
					 také přípustná možná vyloučení některých požadavků normy, a to následujícím
					…
Evropským lídrem kvality v roce 2010 je Milan Hutyra
6.1.2011, Zdroj: perspektivy jakosti
Manažer kvality z ČR, člen ČSJ se stal poprvé vítězem evropské soutěže.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a Rada kvality ČR připravily společný projekt
3.1.2011, Zdroj: Marketingové noviny
Rada kvality České republiky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR představily veřejnosti nový projekt na pomoc českým firmám při zlepšování metod řízení, ekonomických výsledků a konkurenceschopnosti. Ke zlepšování bude využit osvědčený…
Celní správa ČR získala certifikát kvality
11.10.2010, Zdroj: Celní správa České republiky
Celní správa ČR je první organizací státní správy, která je držitelem certifikátu kvality ISO/IEC 20000-1.