Postup při uznávání nemocí z povoláníArchiv
8.10.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Krizový plán - vzorGarance
10.7.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Specifické požadavky zákazníkaGarance
16.5.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Pracovnělékařská prohlídkaGarance
2.5.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Pracovnělékařská prohlídka je podstatnou součástí pracovnělékařských služeb, kdy je posuzován zdravotní stav a zdravotní způsobilost fyzické osoby ve vztahu ke konkrétní práci u konkrétního zaměstnavatele a na konkrétním pracovišti s konkrétními pracovními…
Lidské zdroje, školení a kompetenceGarance
2.5.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Totálně produktivní údržba TPM dle IATF 16949Garance
24.4.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Neustálé zlepšování - směrnice a dokumentyGarance
17.4.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Management review dle IATF - příklady, vzoryGarance
3.4.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Přezkoumání lékařského posudkuArchiv
28.3.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Specifický charakter lékařských posudků vyžaduje i specifickou úpravu jejich přezkoumávání. V základě se jedná o úpravu převzatou z právní úpravy platné před vydáním zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, a dopracovanou v oblastech, kde…
Lékařský posudek a potvrzení o provedení výstupní prohlídkyGarance
23.2.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Výstupem posudkové péče, ke kterému směřuje hodnocení zdravotního stavu či zdravotní způsobilosti posuzované osoby posuzujícím lékařem je:
Návrh a vývoj dle IATF 16949 (3. část)Garance
30.1.2023, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Organizace musí mít zdokumentovaný proces popisující přezkoumání, distribuci a vyhodnocování všech technických norem/specifikací zákazníka a souvisejících revizí, na základě harmonogramu požadovaného zákazníkem, jak je požadováno. Pokud má změna technické…
Směrnice Quality Planning - VZORGarance
19.12.2022, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Směrnice Projektové řízení procesu - VZORGarance
19.12.2022, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Směrnice řízení dokumentů a záznamů - VZORGarance
17.10.2022, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Oddíl 7.3 normy IATF 16949: Povědomí + vzory školících formulářůGarance
18.7.2022, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Oddíl 7.2 normy IATF 16949: Kompetence + vzor směrnice a matice kompetencíGarance
4.7.2022, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Norma ISO 9001:2015 definuje kompetenci jako “schopnost používat znalosti a dovednosti k dosažení zamýšlených výsledků“. Kompetenci nelze přímo přezkoumat. Lze ji identifikovat pouze zpětně, pohledem na způsob realizace dispozic, na současný způsob jednání a…
Vnitřní předpis pro WhistleblowingGarance
25.3.2022, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V předchozím článku jsme informovali o problematice „whistleblowingu” a návrhu českého zákona o ochraně oznamovatelů. V další části nyní přinášíme návrh vnitřního předpisu, který lze použít pro inspiraci jako popis vytvořeného Vnitřního oznamovacího systému.…
Činnosti při auditech dle ISO 19011Garance
14.6.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 6 normy ISO 19011 poskytuje návod, jak provádět jednotlivé audity v rámci programu auditů. Vytváří rámec pro konkrétní audit, ve kterém jsou v logickém sledu uvedeny činnosti, které mají podpořit efektivní průběh auditu.…
AUDITY - úvod, metody, principy, historie, vzor směrnice na IAGarance
19.5.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Audity jsou prověrka, namátkové zaměření se, zda nějaký proces funguje na základě vybraných několika situací, nejméně dvou, nazýváme to vzorkováním. Audit představuje soubor činností auditora, který se zaměřuje a prozkoumává určitý výsek činností neboli…
Určení rozsahu systému managementu kvalityGarance
16.4.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Podle normy ISO 9001:2015 a dále normy IATF je v článku 4.3., respektive 4.3.1. (u normy IATF) stanovena povinnost organizace určit hranice a aplikovatelnost systému managementu kvality, aby vymezila jeho rozsah. …
Nové normy a standardy v systému managementu kvality - 1.částGarance
28.1.2021, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Rok 2021 je rokem změn. Těsně před koncem loňského roku vyšla řada nových právních předpisů a standardů, které se nějakým způsobem dotýkají systému managementu kvality, ať už přímo, nebo okrajově, a tato smršť neustává ani letos. Připomeňme si balíček…
Zainteresované strany - článek 4. 2. normy IATFGarance
16.12.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:S ohledem na vliv nebo možný vliv potřeb a očekávání na schopnost organizace trvale poskytovat produkty a služby, které splňují požadavky zákazníka a příslušné požadavky zákonů a předpisů, musí organizace…
Konkrétní rizika v kapitolách IATF 16949 (1. část)Garance
27.10.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zvažování rizik je nezbytné pro vybudování funkčního systému kvality v organizaci.
Kontext organizace dle IATF 16949Garance
6.10.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kontext je dokument, který odráží způsob, jakým daná organizace přistupuje ke svému podnikání. Kontext je základ, je to báze, prostřednictvím které organizace může uskutečňovat svou strategii, a současně také řídit svá rizika.…
Přechod z OHSAS na ISO 45001 a Zpráva o přezkoumání systému managementu vedenímGarance
23.9.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Naše společnost má před sebou recertifikační audit a v rámci něj bychom chtěli provést přechod z OHSAS na ISO 45001. Certifikačním orgánem nám bylo řečeno, že za tímto účelem máme vypracovat Zprávu z přezkumu integrovaného systému vedením. Je možné se někde…
Checklist pro manažery EMS, podnikové ekology a interní auditory - chemické látky a směsiGarance
6.4.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Podle zákona č. 350/2011 Sb., chemický zákon, včetně prováděcích předpisů, ale i přímo použitelných předpisů EU, musí manažer EMS popřípadě podnikový ekolog plnit řadu úkonů v oblasti příslušných složek životního prostředí. Jednou z těchto oblastí je výroba,…
Vzory a příklady potřebné k auditování - Proces vyřizování reklamací - kontrolní checklistGarance
30.3.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Vzory a příklady potřebné k auditování - Požadavky právních předpisů v oblasti environmentálního managementu - kontrolní checklistGarance
24.3.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Ke stažení: Požadavky právních předpisů v oblasti environmentálního managementu kontrolní checklist
Vzory a příklady potřebné k auditování - Požadavky ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016 - kontrolní checklistGarance
19.3.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Ke stažení: Požadavky ČSN EN ISO 9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016 kontrolní checklist
Vzory a příklady potřebné k auditování - Zpráva z auditu ISO 9001 a ISO 14001Garance
16.3.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Vzory a příklady potřebné k auditování - Plán auditu ISO 9001 a ISO 14001Garance
11.3.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Směrnice OŽP (vzor)Garance
24.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Smlouva o zpracování osobních údajůGarance
15.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Registr monitorování a měřeníGarance
14.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Plán interního auditu QEMSGarance
10.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Dokumenty kontroly (atesty) dle EN 10 204Garance
8.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Norma ČSN ISO 45001:2018 - komentář k praktické aplikaci - 9 Hodnocení výkonnostiGarance
25.2.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 9 se skládá z článků kap. 4.5 OHSAS (Kontrola), kromě řízení záznamů, které je místo dosavadního čl. 4.5.4 OHSAS (Řízení záznamů) součástí nynějšího čl. 7.5.2 normy ISO 45001 (Vytváření a aktualizace dokumentovaných informací); a kromě čl. 4.5.3 OHSAS…
Podklady k sestavení návodu k používání strojního zařízeníGarance
9.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Pokud si sami zpracováváte návod k použití strojního zařízení, nabízím vám následující podklady.
Požadavky ČSN EN ISO 9001:2016Garance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Klasifikace zjištění: A - akceptovatelné, D - doporučení, C - požadavek na nápravu, NA - není aplikováno
Závazek mlčenlivosti do smlouvyGarance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Odstavec: Bezpečnost informací (lze použít i formou dodatku ke stávající smlouvě)
Roční program interních auditů ISŘGarance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Požadavky ČSN EN ISO9001:2016 a ČSN EN ISO 14001:2016 - kontrolní checklistGarance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Plán auditu souladu - SMK, EMS, GDPRGarance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Zpráva z interního audituGarance
2.11.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 10 ZlepšováníGarance
18.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 10 se - stejně jako předchozí kap. 9 - skládá z původních článků přesunutých z kap. 8 (Měření, analýza a zlepšování). Kromě přesunů a tím jiné struktury se v zásadě změny týkají opět pouze jiných formulací téhož. K výraznější změně patří pouze úprava…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 9 Hodnocení výkonnostiGarance
15.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 9 se skládá z původních článků přesunutých z kap. 8 (Měření, analýza a zlepšování) kromě přezkoumání vedením, které je přesunuto z původní kapitoly 5 (Odpovědnost managementu). Naopak zde již nenajdeme požadavky na řízení neshodného produktu, které je…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 8 ProvozGarance
14.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 8 obsahuje zejména upravenou původní hlavní kapitolu 7 normy ISO 9001:2008 – realizaci produktu; a dále individuální požadavky specifické pro systém managementu kvality v oblasti realizace produktu.
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 7 PodporaGarance
13.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 7 má na první pohled relativně novou podobu, ve skutečnosti jde ale spíše o souhrn jednotlivých požadavků různých částí předchozí normy ISO 9001:2008, obsažených v kap. 4, 5, 6 a 7, a týkajících se společného tématu - zdrojů potřebných pro plánování a…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 6 PlánováníGarance
12.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 6 obnáší, na rozdíl od předchozí (páté) části nové normy, poněkud více podstatnějších změn. Skládá se rovněž ze tří ucelených dílů, v nichž jsou částečně obsaženy požadavky dřívějších článků 5.4.1 (Cíle kvality), 5.4.2 (Plánování systému managementu…
Požadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016 - 5 Vedení (leadership)Garance
11.6.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Kapitola 5 je, na rozdíl od předchozí, relativně méně přepracovanou částí nové normy. Skládá se nyní z celkem tří ucelených článků. Součástí upravené kapitoly 5 je odpovědnost vedení, zaměření na zákazníka a ustanovení týkající se politiky kvality. Byla…