Aby Audit nebolel - jak pracovat s riziky a proč je dobré si rovnou z nich odvozovat cíle
13.2.2023, s-cope
, Zdroj:Dalším díl seriálu Aby Audit nebolel se bude zabývat nálezy z auditování, tentokráte z oblasti řízení rizik. Uvítám nějaké veselé historky z natáčení, klidně do zpráv. Přiznejte se, máte nějaký talisman, nebo se riziky zabýváte a jste připraveni jim…
Aby Audit nebolel - typy auditů
6.2.2023, s-cope
, Zdroj:Další díl seriálu Aby Audit nebolel je věnován typům auditů. Objevil se totiž dotaz, proč každý auditujeme jinak a jak se v tom vyznat. Auditujeme totiž stylově. Pojďme se na ty styly spolu podívat. Budu ráda, když mi napíšete, s jakým sami nejraději…
Aby Audit nebolel - jak zažít "klidný a pohodový" audit?
30.1.2023, s-cope
, Zdroj:Jak docílit hladkého průběhu auditu, to je téma třetího dílu seriálu Aby Audit nebolel.
Kdy, jak a za jakých podmínek lze provádět „virtuální audit“ a audit „na dálku“Garance
2.4.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Nedávno jsem do tisku připravovala brožuru na téma, jak auditovat, inspirovanou revizí směrnice ISO 19011. Jednou ze změn v novém vydání ISO 19011 - návodu pro auditování je zohlednění možnosti provádět tzv. „virtuální audit“ a audit „na…
Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 7 - Kompetence a hodnocení auditorů"Garance
17.2.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Následující část Směrnice se týká, jak už název napovídá, odborné způsobilosti auditorů, kteří mají provádět audit první, druhou, nebo třetí stranou. Obsahuje návod pro stanovování vhodných kompetencí a pro hodnocení auditorů (včetně jejich výkonnosti) před…
Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 6 - Příprava činností auditu" (druhá část)Garance
6.1.2020, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Příprava činností auditu dle kapitoly 6.3 představuje čtyři fáze, stejně jako dříve:
Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 5 - Implementace, monitorování, přezkoumávání a zlepšování programu auditů" (čtvrtá část)Garance
21.10.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019 - Kapitola 5 - Řízení programu auditů"Garance
8.4.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Podrobnosti a komentáře k jednotlivým fázím auditu a novým částem směrnice pro auditování systémů managementu najdete v našem dalším pokračování.
Třetí vydání směrnice ČSN EN ISO 19011:2019Garance
25.3.2019, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Právě vyšla revize ISO 19011, na českém překladu se intenzivně pracujeGarance
21.9.2018, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Mezinárodní organizace ISO (the International Organization for Standardization), přesněji její komise ISO / PC 302, právě vydala revizi normy ISO 19011.
Nástroje a metody managementu kvality ve výroběGarance
2.1.2017, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Příklady k revizi normy ISO 9001:2015 - určení rozsahuGarance
4.2.2016, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Neshody a opatření s ohledem na novou normu ISO 9001:2008Garance
22.4.2010, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V předchozích odstavcích této kapitoly jsme se krátce věnovali
			 obecnému popisu neshod vůči požadavkům normy či normativního dokumentu, zejména
			 ve vztahu k managementu procesů kvality návazně na normu ISO 9001:2000 jako
			 základu pro řízení kvality. S…
Opatření k nápravěGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Identifikace neshody a její náprava je sice nezbytná, ale nestačí.
			 Aby se zabránilo opakovanému výskytu neshod, musí organizace provést opatření k
			 odstranění příčin neshody, a to opatření přiměřené důsledkům zjištěných neshod.
			 Z tohoto důvodu také…
Preventivní opatřeníGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Lépe je samozřejmě předcházet neshodám než řešit ty již vzniklé. V
			 souladu s výše uvedeným se proto musí organizace rovněž zabývat otázkami
			 opatření nutných k odstranění příčin potenciálních neshod. Cílem je zabránit
			 jejich výskytu, snížit rizika,…
Operativní řízení neshod - příkladyGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:V dalším textu budeme uvádět příklady neshod včetně popisu toho, jak
			 byla daná neshoda identifikována, kvantifikována a jaké bylo navrženo řešení,
			 tj. zda byla zvolena pouze jednoduchá náprava, bylo přijato nápravné opatření,
			 kde, jak a kým byla…
Operativní řízení neshodGarance
13.10.2008, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Řízení neshod je z pohledu řízení realizace produktu, ať už je
			 hmotný, či nikoli, významnou záležitostí vzhledem k tomu, že jednak je
			 prostředkem k opětovnému dosažení shody, jednak monitorováním tohoto procesu a
			 následnou analýzou příčin získává…
Další příklady identifikace neshod, jejich klasifikace a způsoby jejich řešeníGarance
20.4.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Identifikace a vypořádání neshod, příklady nápravných a preventivních opatřeníGarance
11.1.2007, Verlag Dashöfer
, Zdroj:Příklad řízení nápravných opatřeníGarance
22.11.2006, Zdroj: Verlag Dashöfer
Vzhledem k tomu, že je vhodné (v případě ISO povinné) pro tuto
				oblast vytvořit dokumentovaný postup, ukážeme si dále příklady pro oblast
				řízení neshodného produktu, nápravných a preventivních opatření jak obecně, tak
				i konkrétní případy neshod a…
Příklad návrhu a realizace preventivních opatřeníGarance
22.11.2006, Zdroj: Verlag Dashöfer
Neshody a jejich řízení v systémech managementuGarance
22.11.2006, Verlag Dashöfer
, Zdroj:I další systémy managementu (kromě QMS) dnes nejčastěji využívané
				pracují s těmito pojmy, aby se pak v oblasti certifikace prohlásila v závěru
				shody s požadavky normy na ten který systém řízení (viz certifikace shody).
				Uveďme si…