dnes je 7.7.2022

Input:

Reengineering a rozvoj logistiky v podniku

17.4.2009, , Zdroj: Verlag Dashöfer

5.9.5
Reengineering a rozvoj logistiky v podniku

Prof. Ing. František Němec, Ph.D.

Reengineering

Při informačně organizovaném a systémově celistvém řízení procesů v podniku, tedy při uplatnění logistických prvků v systému řízení podniku, se stává aktuálním využití principů reengineeringu. Definice reengieneeringu podle Hammera (podobně Champy) se v současnosti formuluje takto: "Zásadní přehodnocení a radikální přeměna podnikatelských procesů s cílem dosáhnout dramatického zlepšení v dosavadních parametrech hospodaření, jako jsou náklady, kvalita, služby a rychlost.

Kvalitní inovace procesů

Znamená to v podstatě začít znovu. Začít s kvalitními inovacemi procesů jako celků, nikoli jen jejich dílčích organizačních složek. Zaměřit se na ucelené řídící a výkonné procesy s orientací na zákazníky. Plnění přání, potřeb, preferencí zákazníků je v pojetí reengineeringového myšlení prvotním posláním práce každého zaměstnance dobré firmy.

Lokální zlepšení bývají dočasná a s malým efektem na konečný výstup celého procesu. Reengineering znamená objevovat nové přístupy k procesní struktuře, která má malou podobnost s dosavadními organizačními strukturami. Reengineering obsahuje v podstatě čtyři klíčová slova oblasti zásahu: základní, radikální, dramatické a procesy.

Identifikace pěti základních výrobně obchodních procesů

Ve své knize "Process Innovation“ (Inovační postupy) Thomas H. Davenport ukazuje výsledky několika významných globálních společností, pokud se týče charakteristiky jejich klíčových obchodních postupů. Uvádí, že IBM dospěla k 18 základním obchodním postupům, Xerox ke 14 a British Telecom k 15. Pouze British Telecom se zmínil o plánování jako o obchodním postupu. Tyto informace nejsou sice zcela aktuální, ale jednoznačně ukazují, jaké priority mohou jednotlivé globální společnosti zastávat, což může být velmi poučné.

IBM XEROX BRITISH TELECOM
Nahrávám...
Nahrávám...