dnes je 5.7.2022

Input:

Systém managementu kvality ve službách

12.10.2009, , Zdroj: Verlag Dashöfer

13.4.2
Systém managementu kvality ve službách

Ing. Monika Becková

Ucelený a dobře fungující systém řízení kvality je jedním ze základních předpokladů úspěšnosti každé organizace, působící v oblasti služeb. Zvláště v dnešní obtížné době je důležité využít všechny možnosti, zvyšující konkurenceschopnost organizace a umožňující nejen její přežití, ale i další rozvoj. Systém managementu takovou možností nepochybně je.

Jak je zřejmé z celé řady jiných kapitol této příručky, pro navrhování, zavádění, uplatňování, řízení a zlepšování systémů managementu v organizacích poskytující produkt nehmotný, tedy služby, existují nejrůznější modely a návody například v podobě směrnic a mezinárodních technických norem. Připomeňme si některé příklady takových norem použitelných pro oblast systémů managementu ve službách. Některým z nich se věnují, jak už bylo zmíněno, jiné části příručky, některým se ještě budeme věnovat v dalším textu.

Příklady systémových norem

Příklady systémových norem využívaných pro oblast řízení ve službách

Mezi nejznámější a nejvyužívanější patří např. normy:

  • ISO 9001 Systémy managementu kvality (vhodné pro všechny typy organizací poskytujících služby; též určená pro účely certifikace).

  • ISO 10006 Směrnice pro management jakosti projektů (zejména pro poradenské, projektové organizace; není určená pro účely certifikace).

  • ISO 10019 Směrnice pro

Nahrávám...
Nahrávám...