dnes je 4.12.2024

Input:

Systémy managementu kvality - Obecně

24.1.2011, Zdroj: Verlag Dashöfer

3.3.1.0.1
Systémy managementu kvality - Obecně

Tato kapitola se v úvodní části zabývá obecně systémem managementu kvality, popisuje smysl normy ISO a její záměr. Obecně zdůrazňuje, že zavedení systému managementu kvality by mělo být strategickým rozhodnutím vedení firmy, neboť může mít (a obvykle skutečně má) v menší či větší míře vliv na chod celého podniku.

Pozn.: Zavedení tohoto systému nemá vliv na chod podniku jen ve dvou případech:

  • Firma nezavádí doopravdy systém managementu kvality, ale vyrábí jakési dokumenty za účelem získání certifikátu. Zavedení je pouze formální a ve skutečnosti vedení firmy na svém systému nic nemění nebo vůbec měnit nechce. Zpravidla tato situace vyplývá z neznalosti problematiky.

  • Firma v podstatě uplatňuje zásady managementu kvality, ale neví o tom. Vedení firmy vychází z jiných obdobných nástrojů řízení, předchozí zkušenosti či vlastní intuice.

0 je následující:

  • Čl. 0.1 - Obecně

  • Čl. 0.2 - Procesní přístup

  • Čl. 0.3 - Vztah k ISO 9004

  • Čl. 0.4 - Kompatibilita s jinými systémy managementu

Systém řízení kvality v organizaci obecně přináší:

  • zprůhlednění firmy pro zákazníka, vlastníka, vedení i zaměstnance (všechny zainteresované strany);

  • podstatné zvýšení důvěryhodnosti firmy;

  • porozumění současným a budoucím potřebám zákazníků;

  • plnění požadavků a očekávání zákazníka;

  • zajištění požadované úrovně kvality poskytovaných produktů;

  • neustálé zlepšování celkové výkonnosti organizace a tím úspěch v konkurenčním boji.

Obecně

Čl. 0.1 - Obecně:

V kontextu normy ISO 9001 je způsob uplatnění procesního řízení ovlivňován zejména následujícími aspekty:

  • prostředím, ve kterém organizace pracuje, jeho změnami a riziky spojenými s tímto prostředím (týká se právního vymezení podmínek podnikání platného v místě sídla/provozoven podniku, dále konkrétních podmínek v lokalitě dané firmy ve vztahu k zdrojům, konkurenci, možnosti prodat svůj výrobek nebo službu na vymezeném trhu...);

  • měnícími se potřebami organizace (vize, mise, strategické i dílčí cíle se vyvíjejí, mění, stejně tak se může měnit personální

Nahrávám...
Nahrávám...