dnes je 27.7.2024

Input:

Typy distribuce

22.1.2009, , Zdroj: Verlag Dashöfer

5.8.3 Typy distribuce

Prof. Ing. František Němec, Ph.D.

Výroba - zákazník

Nejkratší distribuční řetězec, tj. výroba - zákazník, se zdá být nejen nejjednodušší, ale i nejlevnější. Měla by proto být značně rozšířena. Opak je pravdou. Odhaduje se, že tímto způsobem se uskutečňuje necelé 1 % všech prodejů, přičemž jde zejména o malovýrobce, kteří prodávají svůj sortiment v blízkém okolí (pekařství, výroba nábytku apod.). V tomto případě má obvykle délka distribučního kanálu podstatný vliv na kvalitu finálního produktu.

Výroba - maloobchod - zákazník

Distribuce typu výroba - maloobchod - zákazník je již častější. Odhaduje se, že se v současné době takto prodává 30 - 40 % potravin. Určitý malý podíl nepotravinářského zboží se realizuje formou firemních prodejen. Jedná se zpravidla o větší objemy dodávek, např. zásobování řetězců supermarketů.

Zásilkový obchod

Jiným typem cesty je zásilkový obchod. Tento způsob zahrnující zhruba ze 2/3 nepotravinářské zboží prošel několika vývojovými stádii a v současné době se modernizuje v souvislosti s intenzivním rozvojem informačních technologií. O jak zásadní změny se může jednat, vidíme na

Nahrávám...
Nahrávám...